Betaling
Beløpet trekkes direkte ved bestilling. Byggmax benytter 3D-secure som sikkerhetsstandard. Denne løsningen er utviklet av VISA og Mastercard, og krypterer all informasjon med 128-bits SSL-kryptering. Dette garanterer at ingen kan benytte dine opplysninger. De opplysninger du trenger å gi fra deg ved kjøp er kortnummeret, CVC-koden og kortets gyldighetstid. Byggmaxhar en betalingsløsning som er driftet av Nets. Ingen kortnummer behandles eller spares av Byggmax.
b. Byggmax konto
Nå du velger konto som betalingsmåte kan du samle alle kjøpene dine under en kalendermåned, på en og samme faktura, uansett om du handler i butikk eller på nettet. Samlingsfakturaen sendes ut i midten av kommende måned og skal betales i slutten av den måneden. Ønsker du å betale med Byggmax konto i butikk? Gi beskjed i kassen.
c. Collector Faktura/Delbetale
I samarbeid med Walley tilbyr Byggmax AB betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet. Når du velger Walley som betalingsmåte får du hjem dine varer før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no. Når du ingått kreditavtal kan du velge å delbetale opp til 36 måneder ved å betale minstebeløp som er angitt på fakturaen. Eksempel på effektiv rente ved delbetaling med kredittrente med 22 % og aviavgift på 39 NOK per måned: effektiv rente 45,8 % ved kredittbeløp på NOK 5 000 som nedbetales på 12 måneder. Total kredittkostnad NOK 1063. Totalt tilbakebetalingsbeløp NOK 6063 (gjennomsnitt/måned over 12 måneder = NOK 505).
Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift på 35 kroner samt forsinkelsesrente på 2,5%.
For å se fullstendige vilkår for Walley Faktura/Delbetale se linkene nedenfor:
Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt
Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt(Firma)
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt
Ved betaling mot faktura må du være på plass personlig og kunne legitimere deg når varene leveres. Kan du ikke ta i mot varene eller legitimere deg, kommer heller ikke varene til å bli lastet av. Du blir også ansvarlig for fraktkostnaden.
d. Vipps
Betale sikkert med Vipps i kassen.
e. Tilbakebetaling
Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et til gode beløp hos Walley. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver vi din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. Opplysningene sendes på epost til: [email protected] eller ring 22 41 14 55. Du kan også besøke oss å www.walley.no
Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt
Priser
Debiterte priser er inklusive mva. Eventuelle prisendringer påvirker ikke din bestilling, det er prisene på kjøpstidspunktet som gjelder.
Frakt og plukk
Frakt og plukk avgifter får du allerede ved starten av din ordrelegging. Om en forbruker benytter sin angrerett og vi oppheve kjøpet skal Byggmax snarest og senest innen 30 dager tilbakebetale beløpet til forbruker. Byggmax skal ikke bare betale tilbake varebeløpet, men også eventuelle frakt og plukk kostnader. Forbruker står for kostnaden for retur av varene til butikken.
Deler av vårt sortiment plukkes og pakkes i din lokale butikk - derfor tilkommer en plukkgebyr på 49 kroner. Plukkgebyret refunderes ikke.
Det plukkgebyr som tilkommer ved bestilling av vårt butikksortiment refunderes ikke.
Levering
Ved bestilling av varer på byggmax.se varierer leveringstiden avhengig av produktet. Leveringstiden fremgår tydelig på produktsiden eller i kassen. Foreløpig leveringsdato oppgis via e-post. I de fleste tilfeller oppgis leveringstiden av en speditør som tar kontakt når de har mottatt leveransen. Mindre varer kan bli levert til ditt nærmeste utleveringssted.
Merk at oppgitt leveringstid kan variere avhengig av hvor i landet du bor, samt dersom leverandøren midlertidig er tom på lager. Vi kompenserer ikke for forsinkelser. Ikke bestill håndverkere før levering har funnet sted og du har kontrollert varene. Skulle det oppstå forsinkelse eller varene være skadet, dekker Byggmax ikke eventuelle kostnader for håndverkere. Ved levering må du som kunde kontrollere varene. Hvis det mangler varer eller de er skadet, skal dette straks meldes til Byggmax kundeservice og direkte til sjåføren. Ytterligere informasjon finnes under punkt 8 og 9.
Varsling
Ved kjøp av varer som kun selges på byggmax.se, varsles du via SMS eller telefon. Mindre pakker leveres hovedsakelig til nærmeste utleveringssted, og større pakker leveres til oppgang eller tomtegrense. Levering skjer normalt på dagtid mellom kl. 08.00 – 17.00 på hverdager. Ved kjøp av butikkvarer leveres varene på angitt dag mellom kl. 08.00 – 17.00. For at bestillingen skal kunne leveres, må du være tilgjengelig på telefon når transportøren ringer for å gi leveringsinformasjon. Dette gjelder alle leverings- og betalingsmetoder.
Framkommelig vei og lossing
Alle leveranser skjer til adressen via framkommelig vei. Ved levering på privat vei må du som kunde sikre at veiunderlaget tåler godstransport. Ved pallelevering med budbil og distribusjonsbil med bakløfter kreves det at lossestedet er snøfritt og har betong- eller asfaltdekke, da lossing skjer med jekketralle. Hvis et slikt område mangler, kan lossing ikke skje, og kunden må selv ordne hjemtransport eller kjøpe ny levering via Byggmax. Kontakt kundeservice for hjelp på 47 21 01 44 38 eller [email protected].
Byggmax tilbyr ikke innbæring. Varene leveres så nær boligen som mulig. Kunden er selv ansvarlig for å transportere varene fra lossestedet til leiligheten eller huset. Kun lossested er inkludert. Byggmax eller speditøren tar ikke ansvar for fjerning av emballasje. Ved lossing må varene kontrolleres og kvitteres av mottaker. Transportfirma leverer ikke varer uten kvittering fra kunde eller annen ansvarlig mottaker. Ved levering av frostfølsomme produkter er det ekstra viktig at mottaker tar imot varene og plasserer dem i oppvarmet rom for at garantien skal gjelde.
Hvis du ikke er tilgjengelig ved lossing av bestillingen, belastes du for de kostnadene som oppstår, og du må selv ordne ny hjemlevering eller kjøpe ny levering via Byggmax.
Ved hjemkjøring av varer med kranbil er det viktig å tenke på følgende:
1. Veien må kunne tåle en stor kranbil
2. Det kan ikke være høyspentledninger der hvor varene skal losses
3. Transporten er fra butikk til husadresse-bakkenivå
4. Ved spörsmål kontakt den aktuelle butikk i din nerhet
Forsinket leveranse
Ved en forsinket leveranse vil kunden alltid bli informert om dette. Du har som kunde alltid rett til å heve kjøpet ved forsinket levering. Byggmax gir ingen erstatning til kunder for forsinket levering.
Transportskader
Eventuelle transportskader står Byggmax for. Om du ved mottaket mot formodning skulle oppdage transportskader, skal du umiddelbart vise dette til transportøren. Om speditøren ikke påtar seg ansvar, ring da til vår kundetjeneste for å meddele dette. Det samme gjelder for eventuelle skjulte skader som oppdages innen 8 dager etter mottak av varer. Ved retur av varer til oss står kunden ansvarlig for eventuelle transportskader.
Avtale
Når du har bekreftet din bestilling, inngås en avtale om kjøp mellom deg og Byggmax. En ordrebekreftelse sendes direkte til oppgitt e-post-adresse. Dersom feil i leveranstid eller andra omstendigheter skulle oppstå, så förbeholder Byggmax sig retten til å endre dette i eftertid. I disse tilfeller vil alltid kunden bli opplyst om dette. Kunden har da sin fulle rett til å endre eller anullere sin bestilling.
Byggmax reserverer seg for bilde- og skrivefeil, feilaktige priser eller feil informasjon om lagerstatus.
Byggmax forbeholder seg retten til å endre slike feil og på et hvilket som helst tidspunkt endre denne informasjonen.
Kjøp basert på dette forbeholdet kan hevdes å være ugyldig.
Garantier
Ved Byggmax E-handel gjelder de samme garantiene som ved kjøp i butikk.
Angrerett/Retur
Ved benyttelse av angrerett og åpent kjøp er du som kunde ansvarlig for returfraktkostnaden som har til hensikt å sende varene tilbake til oss, returfrakten varierer avhengig av type produkt, se eksempeltabell nedenfor. Refusjoner gjøres innen 30 dager fra vi mottok og inspiserte varen din. Vær oppmerksom på at produktet skal være i originalemballasjen og at du som kunde ikke må sette på etiketter eller tape som kan forårsake skade på originalemballasjen. Vi anbefaler at du returnerer produktet i samme emballasje som du mottok det i, da du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returfrakten som skyldes din uaktsomhet, for eksempel ved mangelfull innpakning av produktet.
Angreretten gjelder ikke for såkalte produserte varer, som produseres etter din bestilling som hytter, dører, vinduer og våre garasjeporter. På produktsiden under vareinformasjon finner du informasjon om produktet er et såkalt produksjonsvare. Angreretten gjelder ikke åpne toalettseter på grunn av hygieniske årsaker.
Dersom du som kunde ønsker å heve et kjøp skal dette meddeles Byggmax innen 365 dager fra kjøpstidspunktet, vær oppmerksom på at det kreves kvittering/ordrebekreftelse på kjøpet.
Dersom du ønsker å bruke angreretten din, fyll ut angrerettskjemaet som du finner her.
I henhold til fjernkontrakter og unntak fra angrerettloven har du ikke angrerett på varer som raskt kan forringes eller bli for gamle, eller som er blandet med andre etter levering. Din angrerett gjelder derfor ikke for planter eller ved.
Ved benyttelse av angrerett og åpent kjøp gjelder følgende:
Gi beskjed til Byggmax kundeservice innen 365 dager fra kjøpstidspunktet og returner deretter varen innen 30 dager.
Varen må være komplett og returnert i originalemballasjen. Vær oppmerksom på at varer som kun kan kjøpes på nett ikke kan returneres i butikk, men kontakt Byggmax kundeservice her. For mer informasjon om adressen du skal returnere varene dine til, kontakt kundeservice via lenken over. Kundeservice vil komme tilbake til deg med instruksjoner.
Byggmax refunderer deg så snart varene er returnert og kontrollert. Refusjon som gjøres med kort eller bankoverføring skjer vanligvis innen 3-5 bankdager til samme kort/konto som pengene ble satt inn gjennom. Dersom du har valgt å betale med faktura, vil fakturaen bli kreditert.
Returfraktkostnad
Du som kunde betaler for returfrakten når du returnerer kjøpet. Betaling for returfrakt gjøres separat gjennom sikker betaling via Walley. Betalingslenke vil bli sendt til deg av kundeservice etter at du har kontaktet dem
Eksempel på returfraktkostnader:
Retur |
Returkostnad |
Veiledende eksempler på varer: |
Pakke |
99 kr |
Beslag, håndtak, knotter, belysning, røykvarslere |
Generell last |
495 kr |
Gressklipper, trimmer, snøfreser |
Pall |
895 kr |
Toalett, badekar, møbelpakke, laminatgulv, fliser & klinker |
Spesialtransport* |
se * nedan |
Stein, hytter, bassengtak, lager, tregulv, bygningsrammer o.l. |
*Spesialtransport – Vær oppmerksom på at kostnadene for varer som faller inn under spesialtransport kan variere mye avhengig av varen. Du vil motta informasjon om kostnaden på forhånd fra kundeservice og har også muligheten til å godta eller avslå kostnaden. Kostnaden er ikke bindende før betaling er utført.
Reklamasjon
Dersom kjøper kan vise til at kvaliteten på levert vare er feilaktig, forplikter Byggmax seg til å bytte varen til rett kvalitet eller i andre omgang kreditere kunden tilsvarende beløp. Kunden returnerer det felaktige godset til selgeren. Andre årsaker enn feil på mottatt vare aksepteres ikke som gyldig grunn til retur.
Ønsker du og reklamere på et produkt, vennligst register din reklamasjon her.
Planter
Siden det er mange faktorer, i tillegg til kvaliteten på planten som påvirker om en plante etablerer seg (fysisk håndtering, jord, gjødsling, vanning, plassering etc.), er det ingen etableringsgaranti for planter.
Klager på produktets kvalitet, type eller mengde levert, må for å bli vurdert være mottatt senest 5 dager etter levering.
Klager skal alltid ledsages av vedlagte bilder tatt før planting av levert plante/ vekst. Dersom leveransen omfatter flere planter, skal det tas bilder av både leveransen som helhet og de enkelte planter som oppleves som feil eller mangelfulle.
Gjelder reklamasjonen transportskader, skal både emballasje og leverte planter fotograferes. Klager skal inneholde en klar beskrivelse av årsaken til klagen. Erstatning fra Byggmax sin side kan kun utbetales for direkte skade og kan aldri overstige verdien av de feil eller mangelfulle varer som reklamasjonen gjelder.
Erstatningsvarer
Skulle noen av de leverte varene være feilaktige ber vi deg kontakte vår kundeservice så snart som mulig.
Taushetsplikt og sikkerhet
I forbindelse med din registrering og bestilling så oppgir du dine personopplysninger som navn, adresse, epost og telefonnummer. Dette innebærer at du godkjenner at vi lagrer og benytter disse opplysningene i forbindelse med betaling, frakt og levering av varer til deg.
Google Analytics
Vi benytter Google Analytics for statistikk over besøk på vår hjemmeside. Ingen informasjon om våre besøkende deles ut til tredjepart. Vi benytter også Googles demografiske data får bedre å kunne rette våre annonser mot riktig målgruppe.
Kjøpsvilkår for butikk
Hvilke kjøpsvilkår gjelder i butikk?
Når du handler i en av Byggmax butikker, får du:
Minste ordreverdi for nettkjøp
Minstebeløp for nettkjøp er 199 kroner, unntatt hvis bestillingen inkluderer fargeprøve, gulvprøve eller flisprøve.
Plukkgebyr på vårt butikksortiment
Deler av vårt sortiment plukkes og pakkes i din lokale butikk - derfor tilkommer en plukkgebyr på 49 kroner. Plukkgebyret refunderes ikke. Det plukkgebyr som tilkommer ved bestilling av vårt butikksortiment refunderes ikke.