The store will not work correctly in the case when cookies are disabled.
Vi benytter informasjonskapsler og lignende teknologi (kalt cookies) for å gjøre våre sider og tjenester enklere å bruke, samt å tilpasse våre sider og tjenester i henhold til dine interesser og behov.
Vi benytter informasjonskapsler og lignende teknologi (kalt cookies) for å gjøre våre sider og tjenester enklere å bruke, samt å tilpasse våre sider og tjenester i henhold til dine interesser og behov.
Lag en ny konto ved å fylle ut informasjonen under.
Glemt ditt passord
Skriv inn din e-postadresse for å tilbakestille ditt passord
Sammenlignet med foregående år så kan vi i 2018 se at utslippene av CO2 per transportert tonn gods har økt. Det skyldes i stor grad at andelen av båttransport har minsket mot foregående år, noe som gir en økt andel av lastebiltransport og dermed økte utslipp per transportert tonn gods. At andelen av båttransport har minsket noe, skyldes minsket andel av innkjøp fra Asia, og det gjør at transportarbeidet med båt blir uunngåelig lavere. Transportarbeidet per tonn kan tilskrives flere innkjøp nær butikkene samt økt andel utfrakt fra sentrallageret vårt i relasjon til innkommende gods, noe som gir kortere kjøredistanser totalt sett.
Vi kan også se at mengden av transportert gods har fortsatt å synke. Dette kan settes i sammenheng med den reduserte omsetningen for Byggmax Group i sin helhet i 2018. Dette genererer totalt sett mindre transportert gods. For øvrig er det ikke blitt gjort noen endringer i bestanden av lokaler, transportmåte eller overordnet ordrelegging i løpet av året som skulle ha noen innvirkning på Byggmax’ transportutslipp.